نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1685
-
الف
+

فرهنگ کتاب‌خوانی و فروش کتاب در «قندهار» کم رنگ شده است

در حال حاضر بیش از 100 کتاب‌فروشی در شهر قندهار وجود دارد؛ اما فرهنگ کتاب‌خوانی در این ولایت کم‌رنگ شده است.

شماری از کتاب‌فروشان و نویسندگان قندهار می‌گویند که پیشرفت تکنالوژی و روند افزایشی نفوذ انترنت در کشور بر فرهنگ کتاب‌خوانی و فعالیت ناشران تاثیر منفی گذاشته است. آن‌ها از مسوولان می‌خواهند که در مورد ارزش کتاب‌خوانی برنامه‌هایی را راه اندازی کنند.

به گزارش آی فیلم2، در حال حاضر بیش از 100 کتاب‌فروشی در شهر قندهار وجود دارد؛ اما فرهنگ کتاب‌خوانی در این ولایت کم‌رنگ شده است.

«فضل احمد» یکی از کتاب‌فروشان می‌گوید، این روزها فروش کتاب در قندهار نسبت به گذشته خیلی کم شده و فروش کتاب محدود به کتاب‌های درسی شده که دانشجویان و دانش‌آموزان می‌خرند، دیگران همه از کتاب‌های انترنتی سود می‌برند. به گفته‌ی او آن‌ها در گذشته هفته‌ای 200 جلد مجله کلید می‌فروختند؛ اما حالا 5 جلد هم نمی‌توانند بفروشند.

«تازه گل ریشا» سرپرست آمریت هنر ریاست اطلاعات و فرهنگ قندهار هم کم‌رنگ شدن فرهنگ کتاب‌خوانی در قندهار را می‌پذیرد؛ اما می‌گوید ما تلاش می‌کنیم با راه اندازی برنامه‌هایی، بازار کتاب‌فروشی را دوباره گرم ساخته و جوانان را به کتاب‌خوانی تشویق کنیم.  

سلام وطندار به نقل از «فضل محمد پنهان» استاد و نویسنده افغانستان نوشت: جوانان باید در کنار استفاده از انترنت فرهنگ کتاب‌خوانی را نیز رشد دهند.

ن ذ/ ن ذ

نظر شما
ارسال نظر